2015-2016
-
Hébert, M., & Daignault, I.V. (2015). Étude pilote de l’approche TF-CBT auprès des enfants d’âge préscolaire victimes d’agression sexuelle au Centre d’expertise Marie-Vincent / Pilot study of the TF-CBT approach with preschool children victims of sexual abuse at the Centre d'expertise Marie-Vincent. Écho de la Chaire, numéro 9. Montréal (QC), Canada : Chaire de recherche interuniversitaire Marie-Vincent.
-
Gagnon, M., Collin-Vézina, D., Séguin, R., Hébert, M., Cyr, M., & Daignault, I.V. (2016). Preschool-aged child sexual abuse victims: An overview of knowledge to inform research, services, and social policy in Canada. On-The-Radar, 2(7), 1-6.
-
Daignault, I.V., Cyr, M., & Hébert, M. (2016). Working with non-offending parents in cases of child sexual abuse. In L. Dixon, D. Perkins, L. Craig, & C. Hamilton-Giachritsis (Eds.), What Works in Child Protection: An Evidenced-Based Approach to Assessment and Intervention in Care Proceedings. Oxford, UK: Wiley Blackwell.
-
Fontaine, N.M.G., Brendgen, M., Vitaro, F., & Tremblay, R.E. (2016). Compensatory and protective factors against violent delinquency in late adolescence: Results from the Montreal Longitudinal and Experimental Study. Journal of Criminal Justice, 45, 54-62.
-
Vézina-Gagnon, P., Daigneault, I., Daignault, I.V., & Dupré, M.-P. (2016). La relation entre le rejet maternel et le succès scolaire: une étude de médiation. Canadian Journal of Behavioural Science/Revue canadienne des sciences du comportement, 48 (2), 132-141.
-
Hébert, M., & Daignault, I.V. (2015). Challenges in treatment of sexually abused preschoolers: A pilot study of the effects of TF-CBT with preschoolers victims of sexual abuse in Quebec. Sexologies, 24 (1), e21-e27.
-
Hébert, M., & Daignault, I.V. (2015). Enjeux liés à l’intervention auprès des enfants d’âge préscolaire victimes d’agression sexuelle: une étude pilote de l’approche TF-CBT au Québec. Sexologies, 24 (1), e21-e27.